Jumping around Valencia
Year – 2015
Location – Spain: Valencia
Story
Among the various cities I have visited while dedicating myself to street photography, Valencia is one of those that amused me the most in terms of people’s spiritedness in a sporting sense. Everywhere I went, I encountered someone joyfully engaging in some kind of physical activity.
This aspect, combined with the city’s modern and historical architectural settings, made my photographic days in Valencia truly enjoyable. In a way, I could say that Valencia was, for me, the “street” photographic combination of my previous experiences in Sydney and Berlin.
Racconto
Tra le diverse città che ho visitato dedicandomi alla street photography, Valencia è una di quelle che mi ha divertito di più dal punto di vista dell’animosità della gente in senso sportivo. Dovunque andavo incontravo qualcuno che stava facendo un qualche tipo di attività corporea con gioia.
Questo aspetto, unito agli scenari architettonici, moderni e storici della città, hanno reso i miei giorni fotografici a Valencia un vero divertimento. Da un certo punto di vista potrei dire che Valencia fu per me il connubio fotografico “da strada” tra le esperienze precedenti di Sydney e Berlino.